فلفل سیاه و خواص آن
نوشته شده توسط : صادوق

فلفل سیاه و خواص آن

فلفل سیاه برای سرماخوردگی،فلفل سیاه در بارداری،فلفل سیاه نکوبیده،فلفل سیاه و فشار خون،فلفل سیاه و کبد

بهتر است بدانید که فلفل سیاه نسبت به فلفل قرمز تندی کمتری دارد ولی عطر بیشتری دارد.

در واقع فلفل گیاهی است بالارونده و دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه ای می باشد با طعم تند و سوزنده . گیاهی دارویی  خوراکی و دارای طعمی بسیار تند. بهتر است بدانید که فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگهای متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می کنیم. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگهای سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌گردند. لازم به ذکر است که فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند برای بدن خاصیت هایی دارد و مفید است.در واقع  فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب است.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

خواص درمانی فلفل سیاه را بشناسید:
بهتر است بدانید که فلفل سیاه بومی کشور هند می باشد، این گیاه در حفظ سلامت نقش مهم وموثری دارد. البته در یونان باستان از فلفل نه تنها به عنوان ادویه بلکه به عنوان پول و هدیه استفاده می شده است . جالب است بدانید که در قرون وسطی، سرمایه یک فرد براساس مقدار فلفل سیاه ذخیره شده وی سنجیده می شد.در واقع  فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا، طعم کهنگی غذا را نیز می گیرد و این یک نکته برای خانم های خانه دار. در بعضی از شهرهای هند مردم روز را با یک فنجان قهوه سیاه همراه با مقداری پودر فلفل سیاه که داخل آن حل شده، شروع می نمایند.

شما می توانید در جهت ساکت کردن درد دندان یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار داده با آتش آن را ذوب کنند سپس کمی فلفل اضافه نموده در حفره دندان کرم خورده بریزند درد آن تسکین داده و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌نماید. جالب است بدانید که برای رفع تب و لرز جوشانده آب و دانه فلفل سیاه مصرف نمایید. قابل ذکر است که فلفل با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند .ادرارآور بوده و مصرف آن باعث عرق کردن می شود.جالب است بدانید که سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و گرفتگی بینی را تسکین می دهد.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

فواید استعمال خارجی و ضماد فلفل سیاه را بشناسید:

لازم به ذکر است که جهت رفع سفیدک ناخن ضماد فلفل بگذارند.
بهتر است که جهت فلج و بی‌حسی اعضای بدن با روغن فلفل ماساژ دهند.
در واقع جهت رویاندن موی گری فلفل را با آب پیاز و نمک مخلوط کرده به محل ریخته شده مو بمالند.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

مضرات فلفل سیاه را بشناسید:
قابل ذکر است که تندی ادویه هایی مانند فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و … نباید از فلفل استفاده نمود. در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای تند میل کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد می باشد. البته بهتر است بدانید که افراط در خوردن فلفل باعث ایجاد افزایش ترشحات معده می‌شود.   لازم به ذکر است که اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود. قابل توجه است کسانی که ناراحتی معده دارند در خوردن آن زیاده روی نکنند.

فلفل سیاه،خواص فلفل سیاه

بهتر است بدانید که  مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.
کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند. گفتنی است که بیماران سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه پرهیز نماید. التبه زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه نیز پرهیز نمایید.

فلفل سیاه را بهتر است تهیه کرده و خود آن را آسیاب کنید.

فلفل سیاه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم شربتی

خاکشیر

ترنجبین

دارچین





:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: